Webbansvarig kommunikatör till kommunikationsavdelningen

Myndighet: Post- och telestyrelsen

Är du kommunikatör med en förkärlek till webb och webbutveckling? Har du tidigare haft en ledande roll i ett webbutvecklingsprojekt och känner att det är dags för nya utmaningar? Då kan du vara den kollega som vår kommunikationsavdelning söker!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

PTS kommunikationsavdelning söker nu en kommunikatör till kommunikationsenheten.

Vad ska jag arbeta med?
Som webbansvarig kommunikatör agerar du länken mellan kommunikationsavdelningen och enheten för it-utveckling i arbetet med kravställning av intern och extern webbplats.

Dina arbetsuppgifter består också av att:

I rollen som kommunikatör är du också en av avdelningens kontaktytor gentemot andra avdelningar på PTS.

Hos oss kommer du verka i en ofta teknisk och juridisk miljö och därför förväntas du kunna sätta dig in i komplexa frågeställningar kopplat till dessa områden.

Vem söker vi?
Vi söker dig med:

Det är meriterande om du har arbetat med kravställning för externa webbplatser och intranät och om du har erfarenhet av arbete med webbanalys, uppföljning och sökverktyg.

På PTS används Episerver 10 och därför är det även meriterande om du har kunskaper i eller erfarenhet av den versionen av Episerver.

Vidare ser vi positivt på om du har erfarenhet av webbtillgänglighet (WCAG) vad gäller innehåll, design och teknik i digitala gränssnitt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen är det viktigt att du är drivande och har lätt för att ta egna initiativ. Du är också flexibel på det sätt att du har lätt att ställa om till rådande omständigheter och du skulle beskriva dig själv som prestigelös.

Eftersom du kommer ha många kontaktytor som kommunikatör är det också viktigt att du har en god samarbetsförmåga.

Var på PTS ska jag jobba?
Kommunikationsavdelningen, som består av nio personer, ansvarar för PTS externa kommunikation och den övergripande interna kommunikationen. Vi jobbar med såväl strategiskt som operativt kommunikationsstöd till ledningen och den övriga organisationen. Dessutom ansvarar vi för myndighetens klarspråksarbete.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast 8 september 2019. Diarienummer: 19-9749

För mer information kontakta tf. enhetschef Peter Ekstedt på telefonnummer 08-678 57 05 eller HR-specialist Camilla Denijs, 08-678 58 01.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se

Här kan du få information om hur PTS registrerar dina personuppgifter.

Länk till extern webbsida