Koordinerande administratör med ekonomikunskaper till Vinnova

Myndighet: VINNOVA

Är du en serviceinriktad administratör med erfarenhet av ekonomiarbete? Vill du arbeta med svenska och internationella kontakter och få möjlighet att använda din engelska i arbetet? Är det viktigt för dig att få arbeta i en värdegrundsbaserad verksamhet som bidrar till en mer hållbar framtid? På Vinnova får du möjlighet att göra skillnad för Sverige tillsammans med oss, varje dag! Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst där du genom ditt administrativa stöd till kollegorna är med och gör skillnad som bidrar till hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova finansierar nyskapande forskning- och utveckling för att stärka innovationskraften för svenska företag och organisationer, både i nationella och internationella samarbeten. Vinnova har också en unik kultur som speglar det vi arbetar med. Som anställd på Vinnova välkomnas du in i en spännande arbetsplats som inbjuder till många nya kunskaper, insikter, erfarenheter och möjligheten att arbeta med både nationell och internationell prägel. Du kommer att ingå team med kompetenta kollegor som är generösa med sina kunskaper och som tillsammans arbetar med myndighetens olika insatser, primärt inom området industriell utveckling. Tjänsten ger dig med initiativförmåga goda möjligheter att utveckla både rollen och myndighetens administrativa processer. På Vinnova värnar vi också om våra anställdas välmående och du erbjuds bland annat betalda friskvårdstimmar och en god balans mellan arbete och fritid.   Rollbeskrivning och arbetsuppgifter Här arbetar du i en administrativ och koordinerande roll som hos oss kallas ”Programassistent”. Din uppgift är att stötta dina kollegor med planering, administration och samordning i olika projekt och program på myndigheten. Arbetet innebär många olika kontaktytor internt och externt samt nationellt och internationellt. Du arbetar serviceinriktat med att följa upp och kvalitetssäkra våra processer. Du assisterar och förbereder också vid interna och externa arrangemang och resor. Dina arbetsuppgifter är huvudsakligen att; Ansvara för att kvalitetssäkra och koordinera olika projekt och program. Stötta handläggare i våra administrativa processer, som innebär rapportering, ekonomisk uppföljning, beslutsunderlag och fakturahantering. Stötta enhetschef med mötesbokningar och administration. Ha kontakt med våra externa bedömare och med dem som söker finansiering hos Vinnova. Koordinera, förbereda och assistera i samband med möten, konferenser och seminarier: exempelvis göra resebokningar och beställa fika. Dokumentera och skriva mötesprotokoll, både på svenska och engelska. Bidra till förbättring och utveckling av Vinnovas administrativa processer och stödsystem. Sammanställa information och säkerställa att den sprids internt och externt, exempelvis genom att publicera inlägg på Vinnovas webbsida. Rollen kan innebära cirka 4-6 resor inom Sverige per år. Kvalifikationer Utbildning: Gymnasieexamen    Erfarenhet: Minst ett års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter av liknande karaktär. Erfarenhet av ekonomisystem och/eller ärendehanteringssystem. Kunskaper: Microsoft Office 365. Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller arbetslivserfarenhet av ekonomiadministration/redovisning, exempelvis fakturahantering och budgetuppföljning. Erfarenhet av offentlig administration. Goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso/Unit Business World (UBW). Språkkunskaper: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och administrativt skicklig. Som person motiveras du av att se resultat och att ditt arbete i förlängningen gör skillnad för Sverige och bidrar till en mer hållbar framtid. I rollen är det viktigt du kan hantera flera parallellt pågående uppgifter, är proaktiv och gärna tar egna initiativ. Du prioriterar och planerar ditt arbete självständigt med utgångspunkt i verksamhetens behov. Du har en hög integritet och kan prestigelöst skifta fokus när arbetet kräver det. Vidare tycker du om att arbeta tillsammans med andra människor och du är bra på att ta kontakt och skapa relationer både internt och externt. Du är också bekväm med att prata och skriva på engelska. Självklart delar du även våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete. Placering Tjänsten är placerad på avdelning Industriell utveckling i vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm. Anställningsform och tillträde Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid). Om Vinnova Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova investerar cirka tre miljarder kronor varje år och har cirka 200 medarbetare med kontor i Stockholm och Bryssel och Tel Aviv. Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå det målet ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Här eftersträvar vi en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer om oss och vårt arbetserbjudande här. Kontakt Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Bengt Larsson, programassistent via telefon 08- 473 31 14 och mail bengt.larsson@vinnova.se eller Marie Wikström, programassistent via telefon 08-473 31 79 och mail marie.wikstrom@vinnova.se eller Margareta Groth, enhetschef för avdelning Industriell utveckling via mail margareta.groth@vinnova.se. Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp. Fackliga kontaktpersoner Företrädare för SACO är Birgitta Boman, telefon 08-473 3017 och för ST är det Per Norman, telefon 08-473 3173. Ansökan Skicka din ansökan till oss via vår rekryteringsportal senast den 2019-03-26.

Länk till extern webbsida