Kommunikatör till kommunikationsavdelningen (1)

Myndighet: Post- och telestyrelsen

Är du en driven kommunikatör med några års erfarenhet av operativt och strategiskt kommunikationsarbete? Om du tycker att det låter spännande och utvecklande att arbeta i en bred roll på en kommunikationsavdelning som står inför en nystart har vi rollen för dig!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

PTS kommunikationsavdelning söker nu en kommunikatör till kommunikationsenheten.

Vad ska jag arbeta med?
Som kommunikatör kommer du arbeta brett med både strategiskt och operativt kommunikationsarbete. En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att ge kommunikationsstöd till PTS avdelningar, såsom avdelningen för säker kommunikation eller digitaliseringsavdelningen.

Du kommer också att:

Som en del av kommunikationsavdelningen kommer du självklart att även arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.

Vem söker vi?
Vi söker dig med:

Det är meriterande om du har arbetat med kriskommunikation och/eller har erfarenhet av arbete med sociala medier.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen är det viktigt att du är drivande och har lätt för att ta egna initiativ. Du har lätt att ställa om till rådande omständigheter och är därför en flexibel person. Vi ser också att det är viktigt att du är prestigelös.

Eftersom du kommer ha många kontaktytor som kommunikatör är det också viktigt att du har en god samarbetsförmåga.

Var på PTS ska jag jobba?
Kommunikationsavdelningen, som består av nio personer, ansvarar för PTS externa kommunikation och den övergripande interna kommunikationen. Vi jobbar med såväl strategiskt som operativt kommunikationsstöd till ledningen och den övriga organisationen. Dessutom ansvarar vi för myndighetens klarspråksarbete.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast 8 september 2019. Diarienummer: 19-9750

För mer information kontakta tf. enhetschef Peter Ekstedt på telefonnummer 08-678 57 05 eller HR-specialist Camilla Denijs, 08-678 58 01.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se

Här kan du få information om hur PTS registrerar dina personuppgifter.

Länk till extern webbsida