Handläggare med IT-kompetens till Naturvårdsverkets interna kundtjänst / front office

Myndighet: Naturvårdsverket

Är du en person med stort engagemang som drivs av att ge kunder bra service och att snabbt lösa deras problem? Då kan du vara den vi söker till Naturvårdsverkets nystartade interna kundtjänst!

Den interna kundtjänsten ska fungera som den administrativa avdelningens first line-kontakt för interna kundfrågor, motsvarande ett front office. Via fysiskt besök, telefon eller mail får kunden direkt hjälp med sina frågor. De frågor som inte kan besvaras av first line får kunden hjälp att skicka vidare till second line, antingen inom avdelningen eller till extern samarbetspartner. Kundtjänst ingår som viktig del i avdelningens arbete med att förbättra och effektivisera sitt stöd till övrig verksamhet.

Den interna kundtjänsten ingår i Serviceenheten. Enheten arbetar med utveckling och förvaltning av kontorslokalerna, frågor om fysisk säkerhet, konferensstöd och kundtjänst. I enhetens uppdrag ingår även att utveckla och underlätta för verksamheten att hålla resfria möten. Enheten hanterar Naturvårdsverkets avtal för fastighets- och kontorsservice samt reseavtal. I fastighets- och kontorsservice ingår lokalvård, reception, servicecenter, catering samt vaktmästeri.

Dina arbetsuppgifter

Din huvuduppgift blir att ta emot och hantera frågor gällande verksamhetsstöd och IT som kommer in via telefon, e-post eller fysiskt besök från verkets medarbetare och chefer. Du löser uppgiften själv eller slussar frågan vidare i organisationen. Som kundtjänsthandläggare behöver du både vara bekväm med administrativa arbetsuppgifter och trivas mycket bra i mötet med människor. Då samarbete är en viktig del av arbetet behöver du vara en lagspelare som dessutom har förmåga att snabbt sätta dig in i verksamheten för att effektivt kunna svara på en bredd av frågor om vår verksamhet.

Din kompetens

Vi söker dig som trivs med och har vana av att arbeta i ärendehanteringssystem samt i front office med direkta kundkontakter. Du har relevant erfarenhet av liknande arbete med IT support till användare på minst ett år under de senaste fem åren, där huvudarbetsuppgiften varit att bemöta kunder via telefon, e-post och direkta besök (face to face). Vi ser det som mycket viktigt att du är en generalist som har lätt att söka kunskap och ser lösningar på problem. Vidare kräver arbetet att du har goda kunskaper i Microsofts klientmiljö, där vi idag använder Windows 10 och Office365. Då vi även är frekventa användare av Skype och videokonferens är det en stor fördel med kunskap inom dessa områden, samt goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där vi ser att du har god samarbetsförmåga, arbetar systematiskt och behåller lugnet även vid arbete under tidspress. Du är duktig på att kommunicera och trivs med att kunna lite om mycket. För att trivas i rollen ser vi att du är en prestigelös problemlösare som har förmågan att ge riktigt god service.

Det är meriterande om du har kunskaper i ett eller fler av systemen Artvise, IIpax och Primula.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningens placering är i Stockholm med tillträde så fort som möjligt. Naturvårdsverket kommer i april månad att flytta till nya aktivitetsbaserade kontor i Hammarby Sjöstad.

Vi tillämpar sex månaders provanställning. Självklart delar du vår värdegrund – att du i ditt arbete är lyhörd, professionell och offensiv.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast fredagen den 26 april 2019.

Kontakt

Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via växeln, tel.nr. 010-698 10 00.

Peter Bengtsson, enhetschef

Elisabeth Gärdin, facklig representant, ST

Ulla Jennische, facklig representant, Saco

Om Naturvårdsverket

Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss se www.naturvardsverket.se/Om-Naturvardsverket/Jobba-hos-oss

Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Länk till extern webbsida