Ekonomihandläggare till ekonomiavdelningen

Myndighet: Post- och telestyrelsen

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad person som dessutom har erfarenhet av fakturahantering? Då kan du vara den kollega som vår ekonomi- och controllerenhet behöver! Fortsätt läs om detta är något för dig.  

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

PTS ekonomiavdelning söker nu en ekonomihandläggare till ekonomi- och controllerenheten.

Vad ska jag arbeta med?
Som ekonomihandläggare kommer du vara en viktig del i verksamhetens dagliga ekonomiarbete där du till största del arbetar med myndighetens betalningsflöden. Det innebär bland annat fakturering, bokföring, utredning och avstämning av inkommande och utgående betalningar. En del av ditt arbete innebär externa kontakter med andra statliga myndigheter, leverantörer samt fakturamottagare.

Ekonomi- och controllerenheten är en relativt liten enhet och därför förväntas det att hela gruppen hjälps åt, delar erfarenheter och hjälper varandra.

Vem söker vi?
Vi söker dig med:

Det är meriterande för tjänsten om du har kunskaper i Agresso eftersom det är ett av de verksamhetssystem som enheten använder.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för tjänsten är det viktigt att du är strukturerad och noggrann. Eftersom du kommer arbeta på en av PTS stödenheter är det också viktigt att du är lösningsorienterad och serviceinriktad.

Eftersom du kommer ha många kontaktytor i rollen, både internt och externt är det också viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga.

Var på PTS ska jag jobba?
Ekonomi- och controllerenheten ansvarar för PTS ekonomistyrning, budgetunderlag, internbudget och ekonomisk uppföljning samt för en del av PTS verksamhetsuppföljning. Enheten ansvarar även för säkerställande av myndighetens redovisning, betalningsflöden och den externa rapporteringen.  Myndigheten tar årligen emot ca 8 000 fakturor samt skickar ca 45 000 fakturor. 

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast 8 september 2019. Diarienummer 19-9686.

För mer information kontakta enhetschef, Thomas Yde på telefonnummer 08-678 55 21 eller HR-specialist Camilla Denijs, 08-678 58 01.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se

Här kan du få information om hur PTS registrerar dina personuppgifter.

Länk till extern webbsida